Wapadrant
  • Wapadrant Tuisblad
    • Oor Ons >
      • Predikante
      • Personeel
      • Fasiliteite
    • Kaart / Map
    • Kontak Ons
    • Opname
  • Kennisgewingbord
    • Wapadrant e-Nuus
    • Nuutste aankondigings
    • Maand-Krant
    • Geselsbrief Nuusbriewe
    • El-Pida Nuusbrief
    • GKSA - Brokkies Nuus & Publikasies
    • FOTO ALBUMS
  • Preke
    • Inry Erediens
    • Paasfees Musiek
    • Covideo inspirasie
  • Bedieninge
    • Toerusting / Opleiding >
      • Geestelike Paaie
      • Geloofstoerusting
      • Lewenstoerusting
      • Dissipelskap Toerusting
      • Genadegawes
      • Besprekings / Forums / Blogs
    • Eredienste
    • Gebedsbediening >
      • Gebedsversoeke en verhale van hoop en dankbaarheid
    • Jeug- en Gesinsbediening >
      • Huisgodsdiens
      • Hulpmiddels tydens Covid 19
    • Digitale Bediening
    • Kleingroepe >
      • Kleingroepboekies om af te laai
    • Pastorale Sentrum Wapadrant
    • Uitreik >
      • SUNRISE ROAD NPO
      • BURUNDI MISSION
      • MISSIO DEI SA
      • TOPIA NPO
      • ANDER UITREIKE
    • Werksplek Bediening (#PreachAtWork)
  • Meer
    • Wapadrant en Corona
    • Ander Web Skakels
    • Diensgroep- en Gemeente Aktiwiteite
    • Dienswerk
    • Finansiele Sake
    • Hulpbronne (Geestelike Groei) >
      • Bybelstudies
      • Preekreekse
      • Video's
    • Kalender
    • Kerkraad Sake >
      • Openbare Getuienis
      • Kerkraad verklarings >
        • Gespreksforum gehou - 09Apr2016 - Oor die vrou in die ampte (Klank opnames)
        • Gespreksforum 2 - Gehou op 26Mrt2017 (Eenheid en Verskeidenheid)
        • Gespreksforum 3 - Gehou op 24Mrt2018 (Toekoms van GKSA)
    • Kleingroepinisiatiewe
    • Verjaarsdae
    • Poste Beskikbaar
    • Poste Gesoek

Die boodskap van die reënboog - Jaco Kruger

26/2/2012

 
Picture
Lees: Genesis 9:8-17

1. Het God sy rug op die aarde gedraai?

In 1802 skryf ʼn Engelse biskop, William Paley, dat ʼn mens die skepping met ʼn horlosie kan vergelyk. Dink aan so ʼn groot ou sakhorlosie aan ʼn ketting wat ʼn mens in daardie tyd gekry het. Sê nou maar, het Paley gesê, jy stap in ʼn veld en jy kom op hierdie horlosie af. Selfs al het jy nog nooit vantevore ʼn horlosie gesien nie, dan sal die fyn ontwerp, die presiesheid waarmee die ratjies draai, ens. jou laat besef dat iemand hierdie horlosie gemaak het. Dit kon nie maar vanself so aanmekaar gespring het nie. Net so, het Paley toe voortgegaan, as ʼn mens na die skepping kyk – hoe wonderlik al die verskillende sisteme saamwerk – dan sal jy moet erken dat die heelal deur ʼn God geskep is. So het hy die bestaan van God probeer bewys. Die probleem is net: as ʼn mens ʼn horlosie in ʼn veld optel, dan is daar ten minste een ander feit wat jou ook in die gesig staar. Die een aan wie die horlosie behoort is nie daar nie. Hy het óf die horlosie verloor, óf dit weggegooi. Is dit ook hoe ons oor God moet dink? Dat God die skepping gemaak het, dit soos ʼn horlosie opgewen het, en dit toe iewers gelos het dat dit nou maar volgens sy eie wette voortgaan. Maar God self het niks meer met die skepping te make nie. Hy is weg.  

In 1986 skryf die Engelse ateïs, Richard Dawkins, ʼn boek met die naam The Blind Watchmaker. Hierin sê hy dat as ʼn mens na die natuur kyk – die manier hoe alles verander en ontwikkel – dan het jy tog nie nodig om te dink dat ʼn God dit alles gemaak het nie. Mens kan alles verklaar van binne die natuur self, sê hy. Die proses van evolusie is volgens Dawkins soos ʼn blinde horlosiemaker wat maar net met sy werk aangaan sonder doel of einde. 

So, terwyl ʼn mens Paley se boek so kan verstaan as dat God sy rug op die skepping gedraai het – God is ver weg, en het niks met die skepping te make nie, kan jy nou Dawkins se boek so verstaan as dat die natuur ook die rug op God gedraai het. Ons wil niks van God weet binne die natuur nie; ons het God nie nodig nie. Al wat oorbly is maar net hierdie proses. Daar is geen sin aan die lewe nie. Die lewe is nie iewers heen op pad nie. Daar is geen manier hoe mens kan sê een ding is beter as ʼn ander nie. Alles wat is, is maar net, en as jy dood is, is jy nie meer daar nie. ʼn Wêreld waarop God sy rug gedraai het, maar ook ʼn wêreld wat sy rug op God gedraai het.

2. God se verbond met die aarde
As ʼn mens die verhaal van die sondvloed lees in Genesis 6,7 en 8 dan kan jy nogal dink dat dit juis die situasie is wat daar beskryf word. Dis asof God sy rug wou draai op die skepping. God was jammer dat hy die mense gemaak het; Hy het besluit om alles van die aarde af weg te vee. En dan kom die vloed en die water is amper ʼn simbool van chaos. Daar is niks vorm meer nie; alles vloei net inmekaar en spoel net weg. Is dit wat die skepping is? Is dit wie God is? 

Die uiteinde van die verhaal van die sondvloed is juis om vir ons te sê dat dit nie is wie God is nie, en dat dit nie is hoe die skepping is nie. Want, al hier aan die begin van hoofstuk 8, hoor ons dat God gedink het aan Noag en die mense saam met hom in die ark. Dan, in hoofstuk 9 verbind God hom met ʼn verbond aan die mense en die aarde: die aarde sal nie weer so ʼn chaos soos die sondvloed beleef nie. So die uiteinde van die sondvloed verhaal sê juis vir ons dat God nie ver weg is nie; God het nie sy rug gedraai nie; God is naby!

En dan sê God dat ons die reënboog moet sien as ʼn teken van sy verbond, met ander woorde sy nabyheid en betrokkenheid by die aarde en by ons mense. Die reënboog ontstaan wanneer die son se strale skyn op die wolke en vogtige lug naby aan die aarde. So op ʼn manier verskyn die reënboog juis wanneer die hemelse (die son) en die aardse (die wolke en vogtige lug) bymekaar is. Dis die boodskap van die reënboog! Die reënboog wys in wat dit is dat God gewillig is om hier in alles van die aarde en die skepping betrokke te wees! Wat ʼn wonderlike boodskap. Miskien moes biskop Paley dalk eerder hierdie teken wat God self gegee het gebruik het, as die beeld van die horlosie.

3. Christus
Of miskien moes hy gegaan het vir die uitklophou. Want, sien, daar is nog ʼn helderder en duideliker bewys van God se nabyheid aan die skepping as die reënboog. Dit wat die reënboog hier in Genesis 9 sê is eintlik maar nog ʼn dowwe vooraf idee van die werklikheid. Die werklikheid is Christus! In Jesus Christus is dit eens en vir altyd duidelik dat God nie die skepping loslaat nie. God is in die skepping; die skepping dra die vingerafdrukke van die Seun van God, en die skepping word al hoe meer getransformeer volgens die vorm van Christus. God se liefde vir die skepping brand so sterk dat Jesus Christus tot die uiterste uithoek van die skepping gegaan het – die dood aan die kruis – om tot daar God se liefde die deurslag te laat gee. Daar is nêrens waar God nie is nie, en waar Hy nie wil wees nie. Dit is die boodskap van die reënboog, dit is die werklikheid in Christus, dit is wat ons vier in die sakrament van die nagmaal. Hierdie wêreld is vol van God, en is op pad na die volheid van lewe in God in.

4. Onthou ons?
Die vraag is net of ons mense dit van ons kant af onthou? Die Here leer ons hier in Genesis 9 dat Hy nie is soos ʼn horlosiemaker wat sy horlosie in die veld agter gelaat het nie. Elke keer weer hoor ons God in hierdie verse sê: Ek sal dink aan my verbond, Ek sal dink, Ek sal onthou. En ons weet in Christus is dit waar. Die vraag is net: onthou ons dat God naby is? Dink ons daaraan? Dit lyk in elk geval asof ʼn groot deel van ons wêreldkultuur maar optree asof Richard Dawkins se boek waar is. Asof die skepping maar net hierdie blinde proses is; asof daar geen God is nie. En wat dan? Nou ja, as dit so is, watter sin maak dit om te dink aan die welstand van die aarde as alles in elk geval sinneloos is? Watter sin maak dit om om te gee of die skepping bewaar word, of daar reg en geregtigheid is, of daar skoonheid is, as alles maar in elk geval net in die tyd gaan verdwyn – weggespoel deur blinde prosesse? 

Maar nee, die Here het sy reënboog gegee vir óns as ʼn teken. Die reënboog is tog nie net daar vir God om te onthou nie. Hy het tog nie ʼn fisiese teken nodig nie. Hy gee dit juis vir ons as ʼn teken sodat ons sal onthou dat God onthou. Wanneer ons die reënboog sien moet ons onthou dat God onthou. En dan moet ons anders oor die wêreld dink en anders in die wêreld leef. Ons moet leef as mense wat weet dat hierdie wêreld iewers heen op pad is. Ons moet lewe as deel van ʼn skepping wat uitmond in God. En ons moet treur oor die vernietiging en uitbuiting wat daar in die wêreld plaasvind. Maar, liewe broers en susters, doen ons dit? Partykeer lyk dit asof ons as Christene die protes teen die uitbuiting en onreg in die wêreld oorlaat aan linkses en groenes wat Wall Street wil okkupeer ens, terwyl ons maar baie gemaklik ingeskakel het by ʼn kapitalistiese verbruikerskultuur? Is dit reg? Is dit reg?

Die boodskap van die reënboog is aan die een kant dat God naby is, dat Hy betrokke is. Maar aan die anderkant is dit ook dat die vernietiging nie weer sal gebeur nie. Daar is met ander woorde ook ʼn “nee” in hierdie boodskap. ʼn Nee vir die vernietiging. Hierdie “nee” is in Jesus Christus die duidelikste gesê waar die dood se angel getrek is. En nou, as liggaam van Christus is ons geroep om in die krag van die Heilige Gees hierdie “nee” verder te sê. Dit is nie reg dat sekere ouens ryk word ten koste van ander net omdat hulle kan nie. Dit is nie reg dat ʼn mens meer uithaal uit die natuur as wat weer teruggesit word nie. Hoekom nie? Want God is naby en die skepping is iewers heen op pad.

Aan die een kant word ons so getroos deur hierdie werklikheid: God is naby – ook in my lewe. Ook in my swaar. Hy sien die vernietiging wat ek in die gesig staar raak. Daar is ʼn reënboog in my lewe. Maar aan die anderkant, en miskien in aansluiting by Lydenstyd, is daar in hierdie woord van die Here vir ons ʼn oproep tot selfondersoek en verootmoediging. Tot hoe ʼn mate neem ek deel aan ʼn wêreldkultuur wat die rug op God gedraai het? Tot hoe ʼn mate doen ek niks? Tot hoe ʼn mate vergeet ek om te onthou?

AMEN

Comments are closed.
    Picture

    Preke op Video en Klankbaan hier beskikbaar. Of laai dit af op jou rekenaar / selfoon om later te gebruik.
    ​
    Indien jy waarde kry uit hierdie preke en geroepe voel om ‘n finansiële bydrae te maak....(Volg hierdie skakel of gebruik die SnapScan funksie hier onder)
    Picture

    RSS Feed

    Tydperk

    February 2021
    January 2021
    December 2020
    November 2020
    October 2020
    September 2020
    August 2020
    July 2020
    June 2020
    May 2020
    April 2020
    March 2020
    February 2020
    January 2020
    December 2019
    November 2019
    October 2019
    September 2019
    August 2019
    July 2019
    June 2019
    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    December 2018
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    August 2018
    July 2018
    June 2018
    May 2018
    April 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    August 2017
    July 2017
    June 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    July 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013
    August 2013
    July 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012
    October 2012
    September 2012
    August 2012
    July 2012
    June 2012
    May 2012
    April 2012
    March 2012
    February 2012
    January 2012
    December 2011
    November 2011
    October 2011
    August 2011
    July 2011

    Onderwerpe

    All
    Afgodery
    Afguns
    Afstand
    Bekommernis
    Belofte
    Blydskap
    Christus
    Deurkruis
    Dissipels
    Dissipelskap
    Doop
    Einde
    Erfenis
    Feeskos
    Gebed
    Geloof
    Genade
    Gesag
    Geskenke
    God
    God Se Stem
    Groeiefases
    Groot
    Hel
    Hemelvaart
    Jaco Kruger
    Jerusalem
    Jesus
    Jesus; Ly Vir Ons
    JOH 20:1-18
    Jubelsondag
    Jy Is Vry
    Kan Jy?
    Kerk
    Kersfees
    Kind
    Koringkorrel
    Krisis
    Labels
    Lag
    Lewenstaak
    Liefde
    Maria
    Ma-wees
    Moedersdag
    Moederskap
    Moeg
    Naam
    Onwelvoeglik
    Paasfees
    Palm
    Palmsondag
    Palm Sondag
    Peet Vermeulen
    Petrus Grove
    Pinkstersondag
    Prof Amie Van Wyk
    Reënboog
    Regte
    Restourasie
    Saad
    Sabbatsbrood
    Selfsug
    Seniors
    Sien Is Glo
    Simson
    Skoongewas
    Skuldbelydenis
    Sloet
    Sorg
    Spaar
    Sterf
    Sterk
    Sterk Bene
    Straatkafee
    Swak Bene
    Tafelmaniere
    Te Besig
    Te Laat
    Tempel
    Thinking Out Loud!
    Tuin Van Eden
    Verdienste
    Verheerlik God
    Verhoudings
    Verkiesing
    Verslawing
    Versoeking
    Vlees
    Vrou
    Vrugte Van Die Gees
    Vry
    Wandel
    W.A.T.
    Wat Drink Jy?
    Water
    Werd
    Werk
    Wetenskap
    Wilhelm
    Wilhelm Se Blog
    Winter
    Woede
    Woord


Photos used under Creative Commons from Neil Armstrong2, vancouverfilmschool, Evan Courtney, Ken Wilcox., hjjanisch, Parker Michael Knight, woodleywonderworks, Ari Helminen, Dougtone, radiant guy, yoga - photowork, Trilok Rangan, xmatt, Iza & Audrey Love !, Beverly & Pack, damo1977, Spencers Brook Farm, The ReflexMan, jamtea, Ryan Vaarsi, Vampire Bear, dpape, Justin A. Wilcox, marfis75, Niklas Hellerstedt, SHAREconference, Lori_NY, Allie_Caulfield, Andrew Michaels, onnola, GViciano, allspice1, tiltti, Parker Michael Knight, Pablodda, dededanabby, Capture Queen ™